Top (Jax à Rumble)

Auteur : Akina

 

 

Ces champions qui font peur

 

Top

 

 

 

 

 

       

Jax

 

 

 

Si vous avez un low Cooldown stun, utilisez-le absolument quand vous voyez que Jax utilise son Dodge (E) et fuyez. Il faut le stun dès qu'il l'active, pas quand il est déjà sur vous sinon votre stun n'aura servi à rien.

 

Si possible quand vous demandez un gank, faites-le quand la vague de sbires adverse est déjà arrivée pas quand elle est en route sinon Jax peut jump sur l'un de ses minions et votre gank est ruiné.

 

Il faut gank Jax autant que possible, il a besoin de temps et de farm. Donc, ça vous aidera à énormément retarder son potentiel à détruire votre équipe.

 

Le passif de l’ulti de Jax donne des dégâts bonus sur son 3ème coup : Les joueurs de Jax en général mettent 2 coups sur les sbires et sauteront sur vous pour vous mettre les dégâts du 3ème+le Z. C'est un énorme burst en 1 seconde donc il faut garder un œil sur son nombre de coup.

 

Du long range AP et du kiting marchent en général bien contre Jax en lane. Le meilleur exemple est Lulu qui est très bonne contre Jax et est plus utile en teamfight.

 

Gnar, Teemo et même Diana marchent assez bien contre Jax.

 

Ce que va faire un Jax est de sauter sur votre ADC dès qu'il le pourra parce qu'il n'a pas le même impact qu'un Malphite ou Amumu en teamfight. Donc une Janna est très bien contre Jax en teamfight, s’il ne fait pas attention.

 

Essayez de ne pas le fight en early avec votre vague de sbires. Son E fait des dégâts supplémentaires selon combien d'auto-attaques il esquive qui inclut les attaques des sbires. Plus tard, ces dégâts seront conséquents dans les trades.

 

Il a aussi de gros coûts en mana, il ne peut donc pas tout le temps vous trade. Donc, il faut profiter quand il n'a pas énormément de mana car son E coute cher les premiers niveaux.

 

Traduction,

explications

de Hollow

 

 

Source : extrait de l'article : Name a Champion you have problems playing against

 

If you have a generally low-CD stun, use it whenever he starts to use his dodge / stun. After using this, get away if the stun is not at least 2 seconds (the dodge lasts 2 seconds or until activated after 1 second, with the stun following afterwards).

If you and your jungler can engage for a kill, try to engage whenever Jax's minion wave just arrived - otherwise, he can Q an arriving minion to safety.

Just gank him early on - Jax requires some farm and snowballing early on, so this will help to stop him from destroying you in the late game.

The passive bonus damage on his ultimate activates on the third attack - Jax players generally hit a minion twice, then jump on you with W. Watch out for this when in lane.

 

Long ranged AP and kiting generally do well against him in lane. Along with team fight heavy team comps. Jax can't bring to a fight, the same CC and power that someone like, say Amumu or Malphite. He'll most likely try to go straight for the ADC, though a good Janna will stop him in his tracks if he's too reckless.

Taking TP instead of ignite or heal is always nice. You don't want to leave him alone with your tower. Sustain can also work nice, Jax has high mana costs and no sustain early on so he can't afford to constantly harass you.

 

Don't fight him early game in your minion wave. His (E) does extra damage based on how many attacks he dodges, which includes minion attacks. Later on this damage is pretty insignificant.

Jax, from my experience, easily gets bullied by ranged top laners. (Gnar, Teemo, even Diana).

His (Q) gives him good escapes, as he can use it to jump to any unit and friendly wards.

Taking TP against him is recommended, since he's a great split pusher.

Until he builds life steal later, he has no sustain early game, unless of course, he goes flask+3 hp pots.

Bully him if he runs out of mana early game. If he's low or OOM, he can't use his (E), since it's quite costly early game.

Lastly, you could always play Teemo into Jax, since >90% of his damage comes from autoattacks.

 

Encore + de conseils :

 

NeoBelzebut

 

Jax est plutôt faible, sans sa trini et brk. Faites attention à l'écart de lvl sur votre lane. C'est un perso late game, donc s’il a de l'avance, il va vous pourir. Son passif le rend plutôt fort en late. Si votre carry n'est pas assez bien dans la game, il n'arrivera pas à le tomber instant donc protégez-le. C'est un perso late donc go le gank 2/3 fois en early. 

Site officiel : 

fiche champion

 Jax

 

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Nasus

 

 

 

NE TRADEZ PAS AVEC NASUS SI VOUS FAITES PUSH VOTRE LANE. Une auto-attaque sur lui et ses sbires vous focus donc ils ne tapent pas vos sbires. Il faut savoir ce que vous faites. Si vous voyez que votre lane va push, essayez un hard push pour faire écraser votre vague sous sa tour. Le but est de l'empêcher de stack un maximum peu importe quel champion vous jouez.

 

Beaucoup pense qu'ils doivent tuer Nasus en 1v1 pour gagner, pas forcément besoin. Freeze sa vague de sbires sous votre tour empêche Nasus de farm tranquillement et s’il doit venir, c'est un gank très facile pour votre jungler.

 

Un gank et un freeze qui freeze sa vague sous votre tour est le pire pour Nasus.

 

Trade avec Nasus et lui permettre de freeze votre lane sous sa tour même si vous lui faites perdre la moitié de ses hp est un trade largement gagnant pour Nasus car ça lui donne du farm et vous enlève la capacité de le gank.

 

Tout ce qui est dit est valable tant que vous ne jouez pas quelque chose comme Malphite ou Maokai où le but est de farm autant que lui au lieu de l'empêcher de farm.

 

Si vous perdez la lane ou vous ne pouvez pas empêcher Nasus de farmer peu importe la raison, il faut ABSOLUMENT que vous faites quelque chose avec votre équipe ailleurs sur la map (décaler midlane pour push la tour, tp botlane, faire un dragon à 5 etc…) sinon vous avez perdu la game dans 10 min. Vous pushez la lane pour lui laisser farm et vous décalez ailleurs sur la map.

 

Si il vous suit avec son tp, il ne sera pas si utile que ça à part ramasser des kills et ça l'empêche de stack donc ça retarde son powerspike à 50 min. Il faut savoir que si vous perdez le fight, la game avait déjà un compte à rebours de toute facon, qui ne tente rien n'a rien.

 

Si vous voulez jouer mêlée contre Nasus ; il faut un hyper scaling tank comme Maokai ou un high AP damage comme Rumble.

 

La raison est que Maokai peut farmer comme Nasus et mettre une dose correcte de pression. Vous ferez autant voir mieux que Nasus en lategame 5vs5 sauf si Nasus a un montant de stacks stupidement haut, cela grâce au fait que Maokai est plus tanky et peut peel Nasus pour l'empêcher d'approcher votre équipe.

 

L'autre choix Rumble qui même si il est devenu un peu plus facile pour Nasus avec le changement sur le BC (black cleaver, couperet noir) est toujours un cauchemar pour Nasus. Nasus doit prendre Visage Spirituel et Cœur Gelé comme items principaux pour avoir 40% de CDR qui est essentiel sur Nasus. Le problème est que même si Spirit Visage est bien contre Rumble, Frozen Heart n'a aucune utilité contre Rumble et SV n'est pas suffisant contre un Rumble qui a Liandry + Zhonya. Un bon joueur de Rumble utilisera son lance-flamme en zone de chaleur à chaque fois que Nasus ira cs sans trop push sa lane. Si Nasus ne respecte pas les dégâts de Rumble, il mourra.

 

Vladimir est aussi pas mal contre Nasus. Il a tout ce qu'il vous faut: Du poke avec son Q, du sustain, un scaling qui certes plus faible que Nasus sur le long terme mais beaucoup plus puissant en teamfight. Il faut que vous utilisiez votre Q sur lui à chaque fois qu'il est up. Evitez de E au milieu de ses sbires, ça va faire push la lane et vous ne pourrez plus freeze. Vous pouvez tout de même le poke sous tour. Cela dit, il est essentiel de E avec les 4 stacks à Vladimir, le Q seul ne suffit pas contre un Nasus à 65 MR en early. Donc il faut savoir ce que vous voulez faire.

 

Attention toutefois, une fois en midgame et quand Nasus aura Visage Spirituel, il peut splitpush autant que vous et il peut vous tuer à partir du midgame TRES FACILEMENT si il est full hp et si vous n'avez pas eu un ENORME avantage en early. La pool de Vlad pue la mort une fois que Nasus a mis son slow sur vous. Vous n'avez aucun moyen d'arrêter Nasus d'aller sur vos carry si il a un peu d'avance. Son Q n'a pas d'énorme dégâts de base mais répété ça fait mal.

 

Donc Vladimir n'est PAS UN HARD COUNTER, mais un SOFT COUNTER.

 

Pantheon est pas mal contre Nasus aussi si vous maxez son E, le Q spell maxé contre un Nasus à 60 armor en early vous fera perdre toute votre mana et ce n’est pas pour autant que Nasus sera low life. Votre passif est très bien contre le Q de Nasus. Il faut que vous gagniez ce matchup sinon votre utilité va drastiquement baisser. Ignite est essentiel.

 

Traduction,

explications

de Hollow

 

 

Source : extrait de l'article : Name a Champion you have problems playing against

 

The best choices; if you must go a melee; is a hyper scaling tank such as Maokai or High AP damage dealers such as Rumble. The reason is that Maokai can farm up along with Nasus while putting a decent amount of pressure; while matching or overtaking Nasus lategame in 5v5's unless Nasus has an absurd amount of stacks; this is due to the fact that Mao is tankier and can peel Nasus off his team. The other choice is Rumble; however this lane actually has become alot easier for Nasus now that New black cleaver is released; I go Black cleaver after visage now when I verse rumble unless I am already ahead; then I go FH. The previous problem was if after you bought your SV to get extra cd you had to go Frozen heart which did nothing against Rumble which would create a gap between your power levels as Rumble would likely be starting his Zhonyas; Its hard to stay in lane vs a Liandry's Zhonyas Rumble with Visage FH.

 

Here are a few tips you can do verses Nasus; but some of these stuff will only work against bad Nasus. Start a camp at lvl 1: What this will do is that you will start 2 and the wave will guaranteed push to your side. This allows you to freeze the lane (without harassing him; otherwise it will counterpush to his side) and eventually the wave will start to snowball to your tower. Here you can recieve an easy gank at lvl 3-2 from your jungler. Make sure your jungler knows whaat you are doing before you do this. Whenever I verse a lane opponent who tries this on me; I freeze as hard as possible making sure the minion is on the lowest possible health before i stack it at early levels. Eventually the laner usually becomes impatient and harasses me which starts the counterpush. The other thing you can do; Hard push starting from level 1. In early levels Nasus Q CD is too high to stack verses a tower killing enemy minions and you can abuse that by hard pushing the lane before his wave intercepts it outside tower range. A benefit of this is if you push hard enough; you can often reset the lane. The way a Good Nasus counters this; is if he sees the enemy hard pushing as soon as he gets in lane; He positions himself in a way that he won't get hit by aoe and continuosly autos creeps to try to counter the enemies push; enough so that eventually the creeps will be frozen out of tower range. If you are verses a physical dmg opponent you can face tank the minions with your cloth 5 until your minions arrive. If your enemy tries to stop you from face-tanking minions by harassing you; go do a "half-freeze". A "half freeze" is what I do verses melee opponents and it involves only freezing the ranged creeps via face-tank but letting the melees hit the tower. This allows for a mediocre freeze BUT with relative safety from being harassed by melee opponents such as Riven; If you do a full face tank freeze against a Riven she will destroy you with her dmg until you are forced to let the minions hit the tower. I wandered abit lmao; The other thing you can do is to slow push starting from lvl 1; and build up a minion wave; as it starts to get huge push it into his tower and at the same time co-ordinate with your jungler to do 1 of 2 things. If he is low; dive him; Nasus will lose a tonne of minions to tower if you kill him and if 1 of you die; its still worth. The other, safer way to play it is to get your jungler to sneak into lane bushes while the wave is at his turret as he will not have vision. When the wave "bounces back" due to superior tower dmg kill him once he overextends near the bush. Good nasus won't fall for this; but it should work up to diamond~. LANE SWAP: hardest counter to Nasus. BUT you have to know what you are doing; don't do this unless you are at least Diamond. INVADE: Have both your mid and top hard push their lanes and then get your jungler to go invade their jungler at their topside buff; This is very very annoying to deal with as Nasus as he is both terrible at early level skirmishes and he hates losing minions to tower.

 

Freeze: If you are ahead; freeze the lane and harass him hard if he goes for cs. After you harass him the lane will push to his side so it might be beneficial to hard push it all the way after a harass combo; so the lane resets. If you are behind there isn't too much point in freezing the lane, umless you are waiting for ganks. Just push the lane out and roam if you are behind and make sure to keep a good distance away from him while you push as he can all in you if you get too close. Roam: probably the biggest thing you can do against Nasus; just try to snowball other lanes to oblivion so that Nasus can't 1v5.

 

I will comment on some of the other info going around on this post; If you don't utilize your E at 4 stacks as vlad you will never be able to bully a Nasus with 65 starting MR out of lane; You MUST use your E during harass to wittle him down. NEVER GO TRYND INTO NASUS: You will get absolutely destroyed; Nasus maxes W second in this matchup and never loses a duel in the entire game. Rumble is a strong pick; its about 60/40 in Rumbles favour. I will say some things about the Vlad/Rumble matchup; its significantly easier now due to black cleaver after SV which negates their Armguard; before if you went SV/FH into Rumble/Vlad you would often still be weaker than them; but now with SV/BC you are significantly stronger than them and can force them out of lane easily. Pantheon is a medium/hard lane; ONLY if you max E first. If you Max Q first verses an 80 armor start Nasus with 5 health pots you will just run out of mana and get outsustained. E first will make you win lane but it makes you very easy to gank. Ignite is probably needed.

 

Don't try and trade with him if it's going to cause you to push the wave. A mistake alot of players make is thinking they HAVE to kill nasus 1vs1 in lane or they'll lose. You don't. Freezing near mid or even near your turret means your jungler will have an easy time ganking him. Ganks combined with a frozen wave is nasus' worst nightmare. Trading with him and allowing him to freeze the wave near his turret, even if he lost half his HP for it, is a good trade off for nasus in most cases as it denies the jungler the ability to gank him. This is all assuming you're not playing something like malphite or maokai of course

 

Vladimir is everything you want in a champion vs Nasus: * Harass that doesn't push the wave * Infinite sustain * A strong scaling so you don't get outscaled All you need to do as Vladimir vs Nasus is just cs and use your Q on Nasus everytime it's up or when he comes close to you. Don't use your AoE to farm as it'll push the wave hard which is what he wants. For the rest just sit back and watch him lose stacks while you scale just as well as he does

 

Vlad is actually very weak early levels compared to many ranged bullies because q has low damage and very high cd at the same time early on. He's still good at lane bullyimg in that if you trade, his sustain makes it more favorable to him, but against nasus he isn't even trading with you to begin with early on. Later nasus can outsplitpush vlad and often 1v1 if vlad hasn't amassed a gigantic early lead. Pool is shitty vs nasus because you can't dodge wither. Vlad has no cc or good early damage to abuse camping nasus early with jungler. Vlad has no innate cc to help kite nasus in teamfights.

 

Vlad isn't the worst against nasus but he's a soft counter at best. Someone with more damage early game and more cc like swain is a much better match up, if you know how to play it.

 

If you find yourself at a point where you cannot trade or kill nasus, what you absolutely have to do is make plays happen with your team. Shove the lane, let him farm his q and go get a kill for your midlaner, go take a mid turret with your team, go take a dragon. Then come back, shove the lane and do it again. If it's a bit early in the game, and he doesn't have that man stacks, he will either stay there and stack, not pushing the lane too much, or come help his team, where he won't have that much presence because he is still weak and he won't get more stacks during that time, which will delay his 50min powerspike. If you pick a very agressive strong early game toplaner(like renek, panth, darius, riven) and he is playing too safe/have a full armor rune page, you can shove the lane for your lvl3, and try to get his jungler at his second buff, or gank for mid. Nasus won't be able to come help, and if he does come, he will be useless and might give you a double kill.

 

Site officiel : 

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Nasus

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Riven

 

 

 

Achetez de l'armure, bordel. Si vous savez à quel point c'est facile pour Riven de se faire une 0-2 Lissandra qui essaie de la tuer avec son petit Catalyst au lieu de prendre Armguard du savant. Ou ce Malphite qui pense avoir une ceinture du géant est meilleur au lieu de rush Chain Vest et Tabis.

 

Autrement, le positionnement est très important. Il faut lui faire utiliser tous ses escapes pour vous rapprocher de vous. Si elle les utilise pour se rapprocher, elle perdra des dégâts.

 

Votre but EST D'ETRE A EGAL CONTRE RIVEN AU LIEU DE GAGNER parce qu’elle ne fait beaucoup de dégâts que quand elle a vraiment snowball.

 

Elle a de très faibles CD en late game quand ses CD diminuent avec les niveaux et avec 40% de CDR mais en early game, elle devrait être facile à gérer avec ses CD si vous savez ce que vous faites et en supposant que vous n'allez jamais aller la chercher en 1vs1 quand elle a tous ses sorts up ce qui est très stupide. Cherchez le bon trade, c'est ce qu'il faut faire.

 

Aussi, à cause de ses long CD en early, vous pouvez la tuer avec un gank du Jungler juste après avoir utilisé son second Q. Il faut juste être patient et camp un peu pour le jungler.

 

En général, tout tank avec des bons dégâts de base et qui peuvent se permettre d'acheter de l'armure en early est bon contre Riven comme vous pouvez rush Frozen Heart, Thornmail (si vous êtes désespéré ou si vous êtes Mundo parce que votre ulti vous permet d'acheter de la résistance pour une grosse quantité de hp effectif, vous n'avez pas vraiment besoin d'acheter des hp), Sunfire. Sion serait un mauvais exemple parce qu’il requiert un temps pour que ses sorts se déclenchent et vous n'avez le temps contre Riven parce que elle esquivera toujours vos sorts si ils prennent trop de temps pour se déclencher.

 

Des runes, quintessences armures sont essentielles contre Riven si vous jouez un tank.

 

Des matchup très faciles si vous suivez à la lettre ce qui est dit:

 

Gnar : utilisez votre jump pour courir après que vous voyez qu'elle utilise E+Q pour se rapprocher de vous. Poke autant que vous pouvez avec vos auto-attaques et votre boomerang(Q). Quand vous êtes en Mega Gnar, vous êtes invincible... Si elle essaie de vous trade quand vous êtes en Mega Gnar alors que vous avez plus de 50% de hp, c'est qu'elle est soit stupide soit vous allez vous faire gank. Achetez Randuin en premier item et Trinité SI VOUS ETES FEED, sinon go full tank.

 

Lissandra: Très peu de joueurs de Lissandra savent ça...COMMENCEZ AU Z. Quand Riven essaie de vous trade au niveau 1, utilisez votre Z et reculez pour lui mettre des auto-attaques. Vous gagnez ce trade mais de loin... Au niveau 6, SI ELLE VOUS ALL IN, utilisez le Z après son premier ou second Q, attendez la fin de votre Z et ulti (comme ça, son Q sera en CD parce qu'elle n'aurait pas pu l'utiliser donc ça part en CD), elle ne pourra normalement plus rien faire si elle n'a pas de flash.

 

En teamfight, gardez votre ulti pour elle si ses carry ne sont pas feed.

 

Nasus: je ne sais pas ça vient d'où mais RIVEN NE COUNTER PAS NASUS. Peut-être à bas niveau mais à haut niveau et à niveau égal entre les 2 joueurs, c'est très dur pour Riven. Gagner contre Riven est vraiment facile pour Nasus. La pire chose pour Riven est de trade Nasus au niveau 1, cela fait push sa vague de sbires et fera en sorte que vous pouvez freeze près de votre tour et farm tranquilement. Rush Frozen Heart (meilleur item sur Nasus, l'armure va de pair avec le sustain : armor+sustain > armor+hp. Cet item vous donne plus de hp que de l'armure + hp). Après 200 stacks et Frozen Heart, vous déchirez Riven si elle n'a pas de kills. Prendre armure d'etoffe+5popo ou 1 mana est obligatoire comme starter. Il y a aussi la méthode Sirhcez qui est de prendre 4 armures d'étoffe comme items pour les composants de Frozen + Ninja Tabi.

 

Pantheon: pour faire simple, vous avez besoin de faire 4 trucs: 1) Spam Q 2) Stun une fois qu'elle a cassé votre passif (votre stun vous donne à nouveau un shield) 3) utilisez le E après qu'elle ait utilisé son stun 4) Acheter Hydra

 

Quinn: vous allez la dominer, peu importe votre niveau de jeu. Il faut juste commencer avec le E. Mais vous allez être assez inutile après la laning phase.

 

Mundo: N'allez sur elle c'est important, pokez-là avec votre Q ou farmez avec le Q et farmez autant que vous le pouvez. Achetez de l'armure en masse: Thornmail, Randuin, Sunfire. Après le niveau 6, il y a normalement aucune chance que vous mourez parce que vous avez trop de sustain et trop d'armure. Vous aurez alors du répondant pour 1vs1 Riven.

 

Malphite: Ce matchup est facile aussi si vous suivez les instructions. JAMAIS UTILISER LE Q POUR POKE (elle le prendra avec son shield si il est up et elle aura surement du sustain pour compenser les dégâts, de plus c'est manavore et vous ne voulez pas être OOM avec Malphite). Commencer au E, MAXER LE E. Vous ne pouvez pas la out trade jusqu'à ce que vous avez Sunfire (la trade uniquement si elle vous trade dans vos sbires). Une fois que vous avez Sunfire, allez sur elle, activez le Z, utilisez le E + auto attaques et rigolez; utilisez votre Q quand elle s'enfuit et tuez-là avec l'ulti. Il est pas mal de commencer avec flask.

 

Traduction,

explications

de Hollow

 

 

Source : extrait de l'article : Name a Champion you have problems playing against

 

Build some freaking armor. You would not believe how much flak I get for playing a noob champ when a 0-2 Lissandra tried to kill me using her puny catalyst instead of rushing an armguard.

 

Or that silly malphite thinking that getting the Giant's belt (or the Bami's Cinder nowadays. This was an older match at like patch 5.4) on his Sunfire Cape is better than rushing the Chain Vest and Tabis (Even though he should be building FH anyway).

 

Other than that positioning is very important. Make her blow all her escapes to get to you. Your goal is also to go even instead of winning since she can only really cause a lot of damage to your game if she's snowballing.

 

She has super low CD's late game when all her CDS scale down from levels and she gets 40% CDR but early game she should be easy to deal with, provided you don't go 1v1ng her with all her skills up. Pick your battles is what I'm saying. Also: because of her long-ish CDs early game you can pretty much wreck her with a jungle gank right after she uses her second Q. Just have your jungler camp her a little.

 

Overall, any tank with good base damages and that can afford to build armor early is a good match for her, as you can rush an Item like FH, Thornmail(if you're desperate or Mundo because your ult let's you buy early resistances for a shitload of effective health. You don't need to just stack health on him.) Sion would be a bad example though, since he requires time to cast his abilities and time is something that you don't have against Riven.

 

Gnar: use your jump to run away after she used e+q to gap close, poke as much as you can with q and autoattacks. When you are mega gnar you are invincible… if she even tries to trade with you while you are in mega form, she is stupid or you will get ganked. Build randuin first item and then get trinity if you are fed, else, go full tank

 

Lissandra: really few lissandras know this… START W. whenever riven tries to trade with you at lvl 1, use w to stop her gap closing and auto attack her after you get out of her range. At lvl 6: after her first/second q use W, wait until w is almost off and then R (this way her q will go on cooldown). In teamfights save your ult for her if her carries are not fed.

 

Nasus: this is the matchup I hate the most (after pantheon ofc)... many people say that riven is counter to nasus. at lower elo than diamond I almost never lost to nasus, when I was at their level (not smurfing). Actually, winning with nasus vs riven is really easy. The worst thing for riven is: if you trade with nasus at lvl 1, you will push the wave in a way that he can freeze and freefarm with you not being able to trade without taking tower agro. Rush frozenheart (imo, best item for nasus, armor scales well with sustain => that armor will give him way more hp than an hp+armor item. 100 armor gives you 100% bonus hp, it’s like you would double your sustain). After 200 stacks and frozen heart, you will be able to kill any riven which is not fed.

 

Pantheon: basically you need to do 4 things to win vs riven: 1. Spam q 2. Stun her only after she breaks your passive (stun grants you another shield) 3. Use e only after her stun 4. Build hydra.

 

Quinn: you will bully her hard, regardless how bad you play (just start e), but you will be useless after laning phase.

 

Malphite: I usually take malphite vs riven when riven is taken and my team needs a tank. This matchup is really easy: NEVER use q to poke (waste of mana, she has shield), start E, max E. you can not outtrade her until you get sunfire (trade with her only if she comes into your minion wave). After you get sunfire…. Go into her, spam e+autoattacks+laugh and q when she tries to run away and kill her. Start with flask and then sunfire.

 

Mundo: don't go reckless into her, poke her with q and try to farm as much as you can, after lvl 6 you are most likely unkillable.

 

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 Riven

 

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Rumble

 

 

 

Si vous pouvez bait Rumble en Overheat et attendez que ça part. Après, la plupart des champions peut le outdamage. Essayez de ne pas le fight/trade quand il est en DangerZone mais engagez, comme ça vous le forcez à décider quel sort il va donner les 50% de dégâts supplémentaires et faire en sorte que c'est impossible qu'il overheat avec une simple rotation de ses sorts. La plupart des gens le fight en overheat mais c'est une erreur, il ne faut absolument pas sous-estimer les dégâts des auto-attaques en overheat. Il faut respecter ses dégâts.

 

Rumble a un midgame monstrueux (niveau 6-11) mais il n'est en fait pas un très bon all in-er 1vs1 si vous êtes full hp parce que son combo E+Q n'est pas si puissant pour enlever toute une barre d'hp. Achetez vos items pour la lane et ne le laissez pas utiliser son combo sur vous. Quelque chose comme Hexdrinker Riven est très difficile pour lui. Ne négligez pas la MR et punissez le quand il vient sur vous (les hp sont sa seule ressource, il n'a pas de sustain donc il faut rendre des coups).

 

Il faut garder Rumble au top et transformer si possible la lane en farm lane. Dans le meilleur des mondes, un Rumble veut TP au dragon niveau 6 et il peut faire gagner la fight tout seul avec un bon ulti et snowball le reste de la game. Dans le pire des mondes, Rumble farmera contre un Hecarim jusqu'à 35 min et Hecarim fera mieux que lui en teamfight parce que Farmed Hecarim > Farmed Rumble.

 

Traduction,

explications

de Hollow

 

 

Source : extrait de l'article : Name a Champion you have problems playing against

 

If you can bait Rumble into overheating then wait until it is about to run out most people can outdamage him. Don't attempt to fight him while he is in the dangerzone but initiate on him, that way you force him to decide which ability he wants to give 50% more damage to and make it impossible for him to overheat off a single combo. Most people attempt to fight him while overheating but I have won many fights with him because people don't respect the damage that the overheated auto attacks do.

 

Few general tips: Rumbles early game is pretty garbage. If you go q-e-q you have damage but lack the speed boost to chase, if you go q-e-w you have all your skills but lack on damage. Punish him early.

 

Rumble has an insane midgame (level 5-11) but isn't actually a very strong all in-er 1 vs 1 because EQ isn't a great dueling ult. Build for the lane and don't let him constantly spam his rotation on you. Something like a hexblade riven is very difficult for him to deal with. Basically just don't neglect MR and punish him when he goes in on you (hp is essentially his only resource so you have to hurt him back).

 

Failing everything else just try and keep rumble top and turn it into a farm lane. In a perfect world as rumble I TP to dragon at lvl 6, single handedly win my team the fight with a good ult, and snowball the game off that. In a nightmare world I farm vs the hecarim till 35 minutes and then he just outperforms me in teamfights cuz farmed hec > farmed rumble.

 

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 Rumble

 

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